Retningslinjer for refusjon
Shopping, betaling og betingelser
Det er enkelt å handle hos oss! Når du bestiller våre produkter, bruker du "Din handlekurv". I handlekurven kan du se hvilke produkter du har valgt og dermed endre bestillingen din før du går til kassen. I kassen velger du betalingsmåte og legger deretter inn bestillingen.
Når du bestiller, sender vi en e-post til e-postadressen du har oppgitt. Vi sender bestillingen din samme dag som du bestiller (unntatt helligdager og helger). Leveringstiden er normalt 6-12 virkedager med en behandlingstid på 12 timer.
Sortiment og priser: På nettsiden vår finner du det aktuelle sortimentet til gjeldende priser. Vi forbeholder oss retten til å justere prisene på nettsiden, for eksempel ved en vesentlig økning i leverandørprisene eller andre lignende omstendigheter.
Leveringsbetingelser: Vi sender din leveranse så snart vi kan, og vårt mål er at alle kunder skal motta sine produkter innen 6-12 virkedager med en behandlingstid på 12 timer fra bestillingstidspunktet.
Betalingsbetingelser: Vi samarbeider med Klarna, som gjør det mulig for privatpersoner og bedrifter å betale med faktura, bankoverføring, avbetaling, debet- eller kredittkort. Når du legger varene dine i handlekurven og klikker på knappen "Betal", blir du omdirigert til betalingssiden vår. Betalingen er helt sikker, og du kan enkelt velge hvilken betalingsmåte du vil bruke etter at du har lagt inn bestillingen din hos oss.
Retur og reklamasjon: Vi ønsker at du kontakter oss før du returnerer varene dine. Ved å kontakte oss kan vi bytte eller kreditere produktene dine raskt og effektivt. Ubrukte produkter har alltid 30 dagers retur- og byttefrist. Ved reklamasjon (f.eks. feillevering, defekt produkt eller lignende) står vi for fraktkostnadene. TrendGalleri.no anvender og følger forbrukerkjøpsloven, og våre kunder har som private forbrukere alle rettigheter som er nevnt i loven. For eksempel har du som kunde alltid 3 års reklamasjonsrett hvis du kan påvise produksjonsfeil.
Personopplysninger: Når du bestiller produkter fra oss, samtykker du i at vi kan lagre og bruke de opplysningene du har oppgitt om deg selv, slik at vi kan oppfylle våre forpliktelser og yte den servicen du som kunde kan forvente. Vi trenger blant annet opplysningene for å kunne levere produktene til deg, for eventuelt å komme i kontakt med deg og for å sende deg informasjon om produktene våre. Du kan når som helst kontakte oss for å få tilgang til personopplysningene vi har registrert om deg.
Frakt og retur
Vi tilbyr alltid gratis frakt. I produktprisene, som er oppgitt i NOK, kan det forekomme merverdiavgift, men ikke administrasjons- og ekspedisjonsgebyr.
Levering: Vi sender alle våre produkter via Postnord og noen ganger andre leverandører. Vårt mål er at alle våre kunder skal motta leveransen innen 6-12 virkedager. Vi forbeholder oss retten til å forlenge leveringstiden under visse omstendigheter, f.eks. ved feil i lagersaldoen, avhengig av sesong, på grunn av unormalt mange bestillinger eller andre ytre omstendigheter utenfor vår kontroll. Vi kan ikke ta ansvar for forsinkelser hos den aktuelle transportøren.
Henting på leveringsstedet: Vanligvis vil du motta leveransen i postkassen din. Hvis pakken ikke får plass, vil den bli sendt til ditt nærmeste utleveringssted. Du vil motta en AVI eller en SMS med informasjon om hvordan du henter pakken. Mer informasjon om dette finner du på postnord.se.
Eventuell returfrakt: Ved bytte eller retur ønsker vi at du kontakter support@TrendGalleri.no, så hjelper vi deg! Ved bytte står du selv for returfrakten til vårt lager, og vi sender deretter ut et nytt produkt til deg.
Uavhentede pakker: For pakker som kommer i retur til oss fra Postnord, på grunn av at de ikke er bestilt/avhentet av deg, belaster vi deg med 299 NOK. Dette gjør vi for å dekke våre kostnader for frakt, returfrakt, administrasjon og håndtering. Hvis produktverdien er lavere enn 299 NOK, belaster vi i stedet hele beløpet for uavhentede pakker.
Avbestilling av en bestilling: Hvis du vil avbestille bestillingen din, må du gjøre dette innen 12 timer til vår kundeservice på support@TrendGalleri.no, ellers blir den sendt ut og vi kan ikke ta tilbake pakken, og du må returnere den.
Informasjon om GDPR
Om TrendGalleri
Selskapet er basert i Sverige, Stockholm.
Registrert for F-Skatt
Hvis du ønsker å komme i kontakt med oss, send en e-post til support@TrendGalleri.no med saken din og kontaktinformasjonen din, så kontakter vi deg innen kort tid.
Legge inn en bestilling
Når du har fullført bestillingen, får du en ordrebekreftelse på e-post. I bekreftelsen finner du all informasjon om produktene, pris, fakturerings- og leveringsadresse.
Hvis det er en feil i ordrebekreftelsen, ber vi deg kontakte oss umiddelbart via e-post til support@TrendGalleri.no.
Leveringstider
Vår normale leveringstid er 6-12 virkedager med en behandlingstid på 12 timer. NB! Bestillinger som legges inn i helgene, sendes tidligst påfølgende mandag.
Hvis det oppstår forsinkelser i leveringen (uten at vi har varslet om lengre leveringstid), ber vi deg kontakte oss på e-post: support@TrendGalleri.no.
Priser
Alle priser i butikken er oppgitt i NOK, og alle priser er inkl. mva.
Vi tar forbehold om prisendringer som skyldes prisendringer fra leverandører, trykkfeil i prislisten og unøyaktigheter i prisene på grunn av feilaktig informasjon og forbeholder oss retten til å justere prisen.
Angrerett
Ved kjøp av varer på nettstedet har du som kunde en lovbestemt 30 dagers angrerett som gjelder fra det tidspunktet du har mottatt et produkt som du har bestilt.
5.1 Når du benytter deg av angreretten:
Du må gi oss beskjed om at du benytter deg av angreretten. Meldingen skal sendes til oss på support@TrendGalleri.no. I meldingen må du tydelig oppgi navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer og hvilke varer som skal returneres.
Du må returnere varene til oss umiddelbart og senest innen de lovbestemte 14 dagene etter at du har gitt oss beskjed om angreretten.
Du er ansvarlig for returfrakt, levering og produktenes tilstand ved retur, så produktene skal sendes godt pakket og i originalemballasjen.
På refusjonsbeløpet forbeholder vi oss retten til å trekke fra et beløp som tilsvarer verdireduksjonen i forhold til produktets opprinnelige verdi dersom produktet er brukt eller skadet.
5.2 Angreretten gjelder ikke for:
Produkter som er forseglet av helsemessige eller hygieniske årsaker og hvor forseglingen er brutt av deg.
Produkter som har karakter av et forseglet lyd- eller bildeopptak og hvor forseglingen er brutt av deg.
Spesialtilpassede produkter som er skreddersydd for deg eller har et tydelig personlig preg i henhold til dine ønsker.
Tjenester som er fullført og hvor du uttrykkelig har samtykket til at tjenesten påbegynnes uten angrerett.
Varer som raskt kan forringes, for eksempel matvarer.
Enkeltutgaver av aviser eller tidsskrifter.
Du kan lese mer om den lovbestemte angreretten her.
Reklamasjoner og krav
Vi kontrollerer alle produkter før vi sender dem til deg. Skulle produktet likevel være skadet eller feilsendt når du mottar det, forplikter vi oss i henhold til gjeldende forbrukerlovgivning til å utbedre mangelen kostnadsfritt.
Du må alltid kontakte oss for godkjenning før du returnerer et defekt produkt.
Reklamasjonen skal sendes umiddelbart etter at mangelen er oppdaget.
6.1 Hvordan går du frem ved en reklamasjon?
Eventuelle feil og mangler skal alltid meldes til support@TrendGalleri.no der du oppgir navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer og en beskrivelse av feilen.
Hvis vi ikke kan utbedre feilen eller levere et tilsvarende produkt, refunderer vi deg for det defekte produktet i henhold til gjeldende forbrukerlovgivning. Ved godkjente reklamasjoner betaler vi returfrakten.
Vi forbeholder oss retten til å avvise en reklamasjon hvis det viser seg at produktet ikke er defekt i henhold til gjeldende forbrukervernlovgivning. Ved reklamasjoner følger vi retningslinjene til Reklamasjonsnemnda, se arn.se.
Begrensning av ansvar
Vi tar ikke ansvar for indirekte skader som kan oppstå på grunn av produktet.
Vi påtar oss intet ansvar for forsinkelser/feil som skyldes forhold utenfor selskapets kontroll (Force Majeure). Slike omstendigheter kan for eksempel være arbeidskonflikt, brann, krig, myndighetsbeslutninger, redusert eller uteblitt leveranse fra leverandør.
Vi tar heller ikke ansvar for eventuelle endringer i produkter/produktegenskaper som er endret av den respektive leverandøren eller andre faktorer utenfor vår kontroll.
Produktinformasjon
Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil på denne nettsiden og i det endelige salget av produktene. Vi garanterer ikke at bildene gjengir produktenes nøyaktige utseende, da det kan forekomme visse fargeforskjeller avhengig av skjerm, bildekvalitet og oppløsning. Vi gjør alltid vårt beste for å gjengi produktene så nøyaktig som mulig.
Informasjon om informasjonskapsler
I henhold til lov om elektronisk informasjon skal besøkende på et nettsted av personvernhensyn informeres om at det brukes informasjonskapsler. Informasjonen i informasjonskapselen kan brukes til å spore brukerens surfing. En informasjonskapsel er en liten tekstfil som nettstedet du besøker, ber om å få lagre på datamaskinen din for å gi tilgang til ulike funksjoner. Du kan stille inn nettleseren din slik at den automatisk avviser informasjonskapsler. Du finner mer informasjon om dette på Post- och telestyrelsens nettsted.
Personopplysninger
Ved å handle hos TrendGalleri aksepterer du vår personvernpolicy og vår behandling av dine personopplysninger. Vi beskytter din personlige integritet og samler ikke inn mer informasjon enn det som er nødvendig for å behandle bestillingen din. Vi selger eller videreformidler aldri opplysningene dine til tredjeparter uten rettslig grunnlag.
TrendGalleri er ansvarlig for behandlingen av personopplysningene du har gitt oss som kunde. Vi behandler personopplysningene dine for å kunne håndtere bestillingen din og - i tilfeller der du har bedt om nyhetsbrev eller kampanjetilbud - for å kunne tilpasse markedsføringen til dine individuelle behov.
Informasjonen nedenfor er et sammendrag av hvordan vi lagrer og behandler opplysningene dine i henhold til personvernforordningen (GDPR).
10.1 Hva er personopplysninger?
Personopplysninger er all informasjon som direkte eller indirekte kan knyttes til en fysisk person.
10.2 Hvilke opplysninger lagrer vi?
For å kunne håndtere bestillingen din og svare på spørsmål knyttet til bestillingen din (kundeservice), lagrer vi for- og etternavn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, IP-adresse og kjøpshistorikk.
Opplysningene dine lagres så lenge vi har et rettslig grunnlag for å behandle dem, for eksempel for å oppfylle avtalen mellom oss eller for å oppfylle en rettslig forpliktelse i henhold til for eksempel bokføringsloven.
10.3 Rettslig grunnlag
I forbindelse med et kjøp behandles personopplysningene dine for å oppfylle avtalen med deg.
Markedsføring, kampanjer og lignende utsendelser skjer med ditt samtykke.
10.4 Hvilke opplysninger deles og til hvilket formål?
10.4.1 Betalingsleverandør
Når du gjennomfører et kjøp, deles informasjon med betalingsleverandøren vår. Det som lagres er fornavn, etternavn, adresse, e-postadresse og telefonnummer. Hvis du velger å betale med faktura, lagres også personnummer hos betalingsleverandøren. Opplysningene lagres for å kunne gjennomføre kjøpet og for å beskytte partene mot svindel.
Betalingsleverandørene (betalingstjenestene) vi bruker er: Klarna, Shopify Payments, kortbetaling, Swish.
10.4.2 Fraktselskaper
For å kunne levere bestillingene dine og oppfylle avtalen vår, må vi dele spesifikk informasjon med fraktselskapet. Det som deles med fraktselskapet, er fornavn, etternavn og adresseopplysninger for levering. E-postadresse og/eller mobiltelefonnummer kan også deles med fraktselskapet for varslingsformål.
Fraktselskapene vi samarbeider med er: Postnord.
10.4.3 Nyhetsbrev
Hvis du har valgt å abonnere på nyhetsbrevet vårt, vil fornavn, etternavn og e-postadresse bli delt med leverandøren av nyhetsbrevet. Dette er for å holde deg oppdatert med informasjon og tilbud i markedsføringsøyemed.
Vi bruker Mailchimp til å sende ut nyhetsbrev.
10.5 Rett til innsyn
Du har rett til å få utdrag av alle opplysninger vi har om deg. Utdrag leveres elektronisk i et lesbart format.
10.6 Rett til retting
Du har rett til å be oss om å oppdatere unøyaktige opplysninger eller komplettere opplysninger som er ufullstendige.
10.7 Rett til å bli glemt
Du kan når som helst be om at opplysningene dine slettes. Det finnes noen få unntak fra retten til sletting, for eksempel hvis opplysningene må oppbevares for at vi skal kunne oppfylle en rettslig forpliktelse (f.eks. i henhold til regnskapsloven).
10.8 Ansvarlig for databeskyttelse
TrendGalleri er ansvarlig for lagring og behandling av personopplysninger i nettbutikken og sørger for at reglene overholdes.
10.9 Hvordan vi beskytter personopplysningene dine
Vi bruker bransjestandarder som SSL/TLS og enveis hash-algoritmer for å lagre, behandle og kommunisere sensitiv informasjon som personopplysninger og passord på en sikker måte.
Vi bruker en plattform, Shopify, som drives av Shopify i Ottawa, Canada.
Endringer i de generelle vilkårene og betingelsene
Vi forbeholder oss retten til når som helst å gjøre endringer i vilkårene. Endringer i vilkårene vil bli lagt ut på nettstedet. De endrede vilkårene anses som akseptert når du legger inn en bestilling eller besøker nettstedet.
Tvist og lovvalg
Hvis en tvist ikke kan løses i samråd med selskapets kundeservice og kunden, kan du som kunde henvende deg til den generelle klagenemnda, se arn.se. For personer som er bosatt i et annet EU-land enn Sverige, kan klager sendes inn online via EU-kommisjonens plattform for mekling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr.
Ved en eventuell tvist følger vi avgjørelsen fra ARN eller en tilsvarende tvisteløsningsorganisasjon.
Tvister om tolkningen eller anvendelsen av disse generelle vilkårene skal tolkes i samsvar med svensk lov og lovgivning.
Vilkår for tekstmarkedsføring:
Vi bruker en sms-plattform som er underlagt følgende vilkår og betingelser. Ved å velge å motta tekstmarkedsføring og -meldinger fra oss, godtar du disse vilkårene.
Ved å oppgi telefonnummeret ditt i kassen og starte et kjøp, abonnere via abonnementsskjemaet vårt eller et søkeord, samtykker du i at vi kan sende deg tekstmeldinger (for bestillingen din, inkludert påminnelser om forlatte handlevogner) og tekstmarkedsføringstilbud. Du erkjenner at samtykke ikke er en betingelse for kjøp.
Telefonnummer, navn og kjøpsinformasjon vil bli delt med vår SMS-plattform "SMSBump Inc, et EU-selskap med kontor i Sofia, Bulgaria, EU. Disse opplysningene vil bli brukt til å sende målrettede markedsføringsmeldinger og varsler. Når du sender tekstmeldinger, sendes telefonnummeret ditt til en SMS-operatør for å levere dem.
Hvis du ønsker å avslutte abonnementet på SMS-markedsføringsmeldinger og -varsler, kan du svare STOPP på alle mobilmeldinger som sendes fra oss, eller bruke avmeldingslenken vi har oppgitt i noen av meldingene våre. Du er innforstått med og godtar at alternative metoder for å melde deg av, for eksempel ved å bruke alternative ord eller forespørsler, ikke vil bli anerkjent som en rimelig måte å melde seg av på. Meldinger og datapriser kan tilkomme.
Hvis du har spørsmål, kan du skrive "HJELP" til nummeret du har mottatt meldingene fra. Du kan også kontakte oss for mer informasjon. Følg prosedyrene ovenfor for å melde deg av.
Klarnas betalingsalternativer:
Sammen med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige, tilbyr vi følgende betalingsalternativer der betalingen skjer direkte til Klarna:
● Betal innen 14 dager: Betalingsfristen er 14 dager fra varen er sendt. Betingelsene for å betale innen 14 dager finner du her.
Konto: Klarna Konto er en kontokreditt som tilbys av Klarna, og som gjør det mulig for låntakeren å betale for kjøp i månedlige avdrag på minst 1/24 (minimum 50 NOK) av det totale kredittbeløpet som er brukt, eller i henhold til vilkårene som er godkjent i kassen. For mer informasjon om Klarna Konto, inkludert generelle vilkår og standardisert europeisk forbrukerkredittinformasjon, vennligst klikk her.
Direktebetaling: Direktebetaling er basert på autogiro, og kontoen din blir først belastet når butikken har behandlet bestillingen din og sendt den. Vilkårene for direktebetaling finner du her.
Bankoverføring: Kontoen din belastes umiddelbart etter at bestillingen er lagt inn.
Du finner mer informasjon om Klarna her og kan lese brukervilkårene deres her.
For å kunne tilby en rekke ulike betalingsalternativer må vi dele dine person-, kontakt- og bestillingsopplysninger med leverandøren av den respektive betalingstjenesten. Vi anbefaler deg å lese personvernerklæringen vår.
Bruken av disse opplysningene reguleres i henhold til gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.
Når du bestiller en vare fra oss, vil du motta en ordrebekreftelse på e-post umiddelbart etter at du har lagt inn bestillingen.
Klarna er også ansvarlig for alle purregebyrer og lignende fra Klarna. Dette er ikke noe vi i Trend Galleri er ansvarlige for.
Det er enkelt å handle hos oss! Når du bestiller våre produkter, bruker du "Din handlekurv". I handlekurven kan du se hvilke produkter du har valgt og dermed endre bestillingen din før du går til kassen. I kassen velger du betalingsmåte og legger deretter inn bestillingen.
Når du bestiller, sender vi en e-post til e-postadressen du har oppgitt. Vi sender bestillingen din samme dag som du bestiller (unntatt helligdager og helger). Leveringstiden er normalt 6-12 virkedager med en behandlingstid på 12 timer.
Sortiment og priser: På nettsiden vår finner du det aktuelle sortimentet til gjeldende priser. Vi forbeholder oss retten til å justere prisene på nettsiden, for eksempel ved en vesentlig økning i leverandørprisene eller andre lignende omstendigheter.
Leveringsbetingelser: Vi sender din leveranse så snart vi kan, og vårt mål er at alle kunder skal motta sine produkter innen 6-12 virkedager med en behandlingstid på 12 timer fra bestillingstidspunktet.
Betalingsbetingelser: Vi samarbeider med Klarna, som gjør det mulig for privatpersoner og bedrifter å betale med faktura, bankoverføring, avbetaling, debet- eller kredittkort. Når du legger varene dine i handlekurven og klikker på knappen "Betal", blir du omdirigert til betalingssiden vår. Betalingen er helt sikker, og du kan enkelt velge hvilken betalingsmåte du vil bruke etter at du har lagt inn bestillingen din hos oss.
Retur og reklamasjon: Vi ønsker at du kontakter oss før du returnerer varene dine. Ved å kontakte oss kan vi bytte eller kreditere produktene dine raskt og effektivt. Ubrukte produkter har alltid 30 dagers retur- og byttefrist. Ved reklamasjon (f.eks. feillevering, defekt produkt eller lignende) står vi for fraktkostnadene. TrendGalleri.no anvender og følger forbrukerkjøpsloven, og våre kunder har som private forbrukere alle rettigheter som er nevnt i loven. For eksempel har du som kunde alltid 3 års reklamasjonsrett hvis du kan påvise produksjonsfeil.
Personopplysninger: Når du bestiller produkter fra oss, samtykker du i at vi kan lagre og bruke de opplysningene du har oppgitt om deg selv, slik at vi kan oppfylle våre forpliktelser og yte den servicen du som kunde kan forvente. Vi trenger blant annet opplysningene for å kunne levere produktene til deg, for eventuelt å komme i kontakt med deg og for å sende deg informasjon om produktene våre. Du kan når som helst kontakte oss for å få tilgang til personopplysningene vi har registrert om deg.
Frakt og retur
Vi tilbyr alltid gratis frakt. I produktprisene, som er oppgitt i NOK, kan det forekomme merverdiavgift, men ikke administrasjons- og ekspedisjonsgebyr.
Levering: Vi sender alle våre produkter via Postnord og noen ganger andre leverandører. Vårt mål er at alle våre kunder skal motta leveransen innen 6-12 virkedager. Vi forbeholder oss retten til å forlenge leveringstiden under visse omstendigheter, f.eks. ved feil i lagersaldoen, avhengig av sesong, på grunn av unormalt mange bestillinger eller andre ytre omstendigheter utenfor vår kontroll. Vi kan ikke ta ansvar for forsinkelser hos den aktuelle transportøren.
Henting på leveringsstedet: Vanligvis vil du motta leveransen i postkassen din. Hvis pakken ikke får plass, vil den bli sendt til ditt nærmeste utleveringssted. Du vil motta en AVI eller en SMS med informasjon om hvordan du henter pakken. Mer informasjon om dette finner du på postnord.se.
Eventuell returfrakt: Ved bytte eller retur ønsker vi at du kontakter support@TrendGalleri.no, så hjelper vi deg! Ved bytte står du selv for returfrakten til vårt lager, og vi sender deretter ut et nytt produkt til deg.
Uavhentede pakker: For pakker som kommer i retur til oss fra Postnord, på grunn av at de ikke er bestilt/avhentet av deg, belaster vi deg med 299 NOK. Dette gjør vi for å dekke våre kostnader for frakt, returfrakt, administrasjon og håndtering. Hvis produktverdien er lavere enn 299 NOK, belaster vi i stedet hele beløpet for uavhentede pakker.
Avbestilling av en bestilling: Hvis du vil avbestille bestillingen din, må du gjøre dette innen 12 timer til vår kundeservice på support@TrendGalleri.no, ellers blir den sendt ut og vi kan ikke ta tilbake pakken, og du må returnere den.
Informasjon om GDPR
Om TrendGalleri
Selskapet er basert i Sverige, Stockholm.
Registrert for F-Skatt
Hvis du ønsker å komme i kontakt med oss, send en e-post til support@TrendGalleri.no med saken din og kontaktinformasjonen din, så kontakter vi deg innen kort tid.
Legge inn en bestilling
Når du har fullført bestillingen, får du en ordrebekreftelse på e-post. I bekreftelsen finner du all informasjon om produktene, pris, fakturerings- og leveringsadresse.
Hvis det er en feil i ordrebekreftelsen, ber vi deg kontakte oss umiddelbart via e-post til support@TrendGalleri.no.
Leveringstider
Vår normale leveringstid er 6-12 virkedager med en behandlingstid på 12 timer. NB! Bestillinger som legges inn i helgene, sendes tidligst påfølgende mandag.
Hvis det oppstår forsinkelser i leveringen (uten at vi har varslet om lengre leveringstid), ber vi deg kontakte oss på e-post: support@TrendGalleri.no.
Priser
Alle priser i butikken er oppgitt i NOK, og alle priser er inkl. mva.
Vi tar forbehold om prisendringer som skyldes prisendringer fra leverandører, trykkfeil i prislisten og unøyaktigheter i prisene på grunn av feilaktig informasjon og forbeholder oss retten til å justere prisen.
Angrerett
Ved kjøp av varer på nettstedet har du som kunde en lovbestemt 30 dagers angrerett som gjelder fra det tidspunktet du har mottatt et produkt som du har bestilt.
5.1 Når du benytter deg av angreretten:
Du må gi oss beskjed om at du benytter deg av angreretten. Meldingen skal sendes til oss på support@TrendGalleri.no. I meldingen må du tydelig oppgi navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer og hvilke varer som skal returneres.
Du må returnere varene til oss umiddelbart og senest innen de lovbestemte 14 dagene etter at du har gitt oss beskjed om angreretten.
Du er ansvarlig for returfrakt, levering og produktenes tilstand ved retur, så produktene skal sendes godt pakket og i originalemballasjen.
På refusjonsbeløpet forbeholder vi oss retten til å trekke fra et beløp som tilsvarer verdireduksjonen i forhold til produktets opprinnelige verdi dersom produktet er brukt eller skadet.
5.2 Angreretten gjelder ikke for:
Produkter som er forseglet av helsemessige eller hygieniske årsaker og hvor forseglingen er brutt av deg.
Produkter som har karakter av et forseglet lyd- eller bildeopptak og hvor forseglingen er brutt av deg.
Spesialtilpassede produkter som er skreddersydd for deg eller har et tydelig personlig preg i henhold til dine ønsker.
Tjenester som er fullført og hvor du uttrykkelig har samtykket til at tjenesten påbegynnes uten angrerett.
Varer som raskt kan forringes, for eksempel matvarer.
Enkeltutgaver av aviser eller tidsskrifter.
Du kan lese mer om den lovbestemte angreretten her.
Reklamasjoner og krav
Vi kontrollerer alle produkter før vi sender dem til deg. Skulle produktet likevel være skadet eller feilsendt når du mottar det, forplikter vi oss i henhold til gjeldende forbrukerlovgivning til å utbedre mangelen kostnadsfritt.
Du må alltid kontakte oss for godkjenning før du returnerer et defekt produkt.
Reklamasjonen skal sendes umiddelbart etter at mangelen er oppdaget.
6.1 Hvordan går du frem ved en reklamasjon?
Eventuelle feil og mangler skal alltid meldes til support@TrendGalleri.no der du oppgir navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer og en beskrivelse av feilen.
Hvis vi ikke kan utbedre feilen eller levere et tilsvarende produkt, refunderer vi deg for det defekte produktet i henhold til gjeldende forbrukerlovgivning. Ved godkjente reklamasjoner betaler vi returfrakten.
Vi forbeholder oss retten til å avvise en reklamasjon hvis det viser seg at produktet ikke er defekt i henhold til gjeldende forbrukervernlovgivning. Ved reklamasjoner følger vi retningslinjene til Reklamasjonsnemnda, se arn.se.
Begrensning av ansvar
Vi tar ikke ansvar for indirekte skader som kan oppstå på grunn av produktet.
Vi påtar oss intet ansvar for forsinkelser/feil som skyldes forhold utenfor selskapets kontroll (Force Majeure). Slike omstendigheter kan for eksempel være arbeidskonflikt, brann, krig, myndighetsbeslutninger, redusert eller uteblitt leveranse fra leverandør.
Vi tar heller ikke ansvar for eventuelle endringer i produkter/produktegenskaper som er endret av den respektive leverandøren eller andre faktorer utenfor vår kontroll.
Produktinformasjon
Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil på denne nettsiden og i det endelige salget av produktene. Vi garanterer ikke at bildene gjengir produktenes nøyaktige utseende, da det kan forekomme visse fargeforskjeller avhengig av skjerm, bildekvalitet og oppløsning. Vi gjør alltid vårt beste for å gjengi produktene så nøyaktig som mulig.
Informasjon om informasjonskapsler
I henhold til lov om elektronisk informasjon skal besøkende på et nettsted av personvernhensyn informeres om at det brukes informasjonskapsler. Informasjonen i informasjonskapselen kan brukes til å spore brukerens surfing. En informasjonskapsel er en liten tekstfil som nettstedet du besøker, ber om å få lagre på datamaskinen din for å gi tilgang til ulike funksjoner. Du kan stille inn nettleseren din slik at den automatisk avviser informasjonskapsler. Du finner mer informasjon om dette på Post- och telestyrelsens nettsted.
Personopplysninger
Ved å handle hos TrendGalleri aksepterer du vår personvernpolicy og vår behandling av dine personopplysninger. Vi beskytter din personlige integritet og samler ikke inn mer informasjon enn det som er nødvendig for å behandle bestillingen din. Vi selger eller videreformidler aldri opplysningene dine til tredjeparter uten rettslig grunnlag.
TrendGalleri er ansvarlig for behandlingen av personopplysningene du har gitt oss som kunde. Vi behandler personopplysningene dine for å kunne håndtere bestillingen din og - i tilfeller der du har bedt om nyhetsbrev eller kampanjetilbud - for å kunne tilpasse markedsføringen til dine individuelle behov.
Informasjonen nedenfor er et sammendrag av hvordan vi lagrer og behandler opplysningene dine i henhold til personvernforordningen (GDPR).
10.1 Hva er personopplysninger?
Personopplysninger er all informasjon som direkte eller indirekte kan knyttes til en fysisk person.
10.2 Hvilke opplysninger lagrer vi?
For å kunne håndtere bestillingen din og svare på spørsmål knyttet til bestillingen din (kundeservice), lagrer vi for- og etternavn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, IP-adresse og kjøpshistorikk.
Opplysningene dine lagres så lenge vi har et rettslig grunnlag for å behandle dem, for eksempel for å oppfylle avtalen mellom oss eller for å oppfylle en rettslig forpliktelse i henhold til for eksempel bokføringsloven.
10.3 Rettslig grunnlag
I forbindelse med et kjøp behandles personopplysningene dine for å oppfylle avtalen med deg.
Markedsføring, kampanjer og lignende utsendelser skjer med ditt samtykke.
10.4 Hvilke opplysninger deles og til hvilket formål?
10.4.1 Betalingsleverandør
Når du gjennomfører et kjøp, deles informasjon med betalingsleverandøren vår. Det som lagres er fornavn, etternavn, adresse, e-postadresse og telefonnummer. Hvis du velger å betale med faktura, lagres også personnummer hos betalingsleverandøren. Opplysningene lagres for å kunne gjennomføre kjøpet og for å beskytte partene mot svindel.
Betalingsleverandørene (betalingstjenestene) vi bruker er: Klarna, Shopify Payments, kortbetaling, Swish.
10.4.2 Fraktselskaper
For å kunne levere bestillingene dine og oppfylle avtalen vår, må vi dele spesifikk informasjon med fraktselskapet. Det som deles med fraktselskapet, er fornavn, etternavn og adresseopplysninger for levering. E-postadresse og/eller mobiltelefonnummer kan også deles med fraktselskapet for varslingsformål.
Fraktselskapene vi samarbeider med er: Postnord.
10.4.3 Nyhetsbrev
Hvis du har valgt å abonnere på nyhetsbrevet vårt, vil fornavn, etternavn og e-postadresse bli delt med leverandøren av nyhetsbrevet. Dette er for å holde deg oppdatert med informasjon og tilbud i markedsføringsøyemed.
Vi bruker Mailchimp til å sende ut nyhetsbrev.
10.5 Rett til innsyn
Du har rett til å få utdrag av alle opplysninger vi har om deg. Utdrag leveres elektronisk i et lesbart format.
10.6 Rett til retting
Du har rett til å be oss om å oppdatere unøyaktige opplysninger eller komplettere opplysninger som er ufullstendige.
10.7 Rett til å bli glemt
Du kan når som helst be om at opplysningene dine slettes. Det finnes noen få unntak fra retten til sletting, for eksempel hvis opplysningene må oppbevares for at vi skal kunne oppfylle en rettslig forpliktelse (f.eks. i henhold til regnskapsloven).
10.8 Ansvarlig for databeskyttelse
TrendGalleri er ansvarlig for lagring og behandling av personopplysninger i nettbutikken og sørger for at reglene overholdes.
10.9 Hvordan vi beskytter personopplysningene dine
Vi bruker bransjestandarder som SSL/TLS og enveis hash-algoritmer for å lagre, behandle og kommunisere sensitiv informasjon som personopplysninger og passord på en sikker måte.
Vi bruker en plattform, Shopify, som drives av Shopify i Ottawa, Canada.
Endringer i de generelle vilkårene og betingelsene
Vi forbeholder oss retten til når som helst å gjøre endringer i vilkårene. Endringer i vilkårene vil bli lagt ut på nettstedet. De endrede vilkårene anses som akseptert når du legger inn en bestilling eller besøker nettstedet.
Tvist og lovvalg
Hvis en tvist ikke kan løses i samråd med selskapets kundeservice og kunden, kan du som kunde henvende deg til den generelle klagenemnda, se arn.se. For personer som er bosatt i et annet EU-land enn Sverige, kan klager sendes inn online via EU-kommisjonens plattform for mekling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr.
Ved en eventuell tvist følger vi avgjørelsen fra ARN eller en tilsvarende tvisteløsningsorganisasjon.
Tvister om tolkningen eller anvendelsen av disse generelle vilkårene skal tolkes i samsvar med svensk lov og lovgivning.
Vilkår for tekstmarkedsføring:
Vi bruker en sms-plattform som er underlagt følgende vilkår og betingelser. Ved å velge å motta tekstmarkedsføring og -meldinger fra oss, godtar du disse vilkårene.
Ved å oppgi telefonnummeret ditt i kassen og starte et kjøp, abonnere via abonnementsskjemaet vårt eller et søkeord, samtykker du i at vi kan sende deg tekstmeldinger (for bestillingen din, inkludert påminnelser om forlatte handlevogner) og tekstmarkedsføringstilbud. Du erkjenner at samtykke ikke er en betingelse for kjøp.
Telefonnummer, navn og kjøpsinformasjon vil bli delt med vår SMS-plattform "SMSBump Inc, et EU-selskap med kontor i Sofia, Bulgaria, EU. Disse opplysningene vil bli brukt til å sende målrettede markedsføringsmeldinger og varsler. Når du sender tekstmeldinger, sendes telefonnummeret ditt til en SMS-operatør for å levere dem.
Hvis du ønsker å avslutte abonnementet på SMS-markedsføringsmeldinger og -varsler, kan du svare STOPP på alle mobilmeldinger som sendes fra oss, eller bruke avmeldingslenken vi har oppgitt i noen av meldingene våre. Du er innforstått med og godtar at alternative metoder for å melde deg av, for eksempel ved å bruke alternative ord eller forespørsler, ikke vil bli anerkjent som en rimelig måte å melde seg av på. Meldinger og datapriser kan tilkomme.
Hvis du har spørsmål, kan du skrive "HJELP" til nummeret du har mottatt meldingene fra. Du kan også kontakte oss for mer informasjon. Følg prosedyrene ovenfor for å melde deg av.
Klarnas betalingsalternativer:
Sammen med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige, tilbyr vi følgende betalingsalternativer der betalingen skjer direkte til Klarna:
● Betal innen 14 dager: Betalingsfristen er 14 dager fra varen er sendt. Betingelsene for å betale innen 14 dager finner du her.
Konto: Klarna Konto er en kontokreditt som tilbys av Klarna, og som gjør det mulig for låntakeren å betale for kjøp i månedlige avdrag på minst 1/24 (minimum 50 NOK) av det totale kredittbeløpet som er brukt, eller i henhold til vilkårene som er godkjent i kassen. For mer informasjon om Klarna Konto, inkludert generelle vilkår og standardisert europeisk forbrukerkredittinformasjon, vennligst klikk her.
Direktebetaling: Direktebetaling er basert på autogiro, og kontoen din blir først belastet når butikken har behandlet bestillingen din og sendt den. Vilkårene for direktebetaling finner du her.
Bankoverføring: Kontoen din belastes umiddelbart etter at bestillingen er lagt inn.
Du finner mer informasjon om Klarna her og kan lese brukervilkårene deres her.
For å kunne tilby en rekke ulike betalingsalternativer må vi dele dine person-, kontakt- og bestillingsopplysninger med leverandøren av den respektive betalingstjenesten. Vi anbefaler deg å lese personvernerklæringen vår.
Bruken av disse opplysningene reguleres i henhold til gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.
Når du bestiller en vare fra oss, vil du motta en ordrebekreftelse på e-post umiddelbart etter at du har lagt inn bestillingen.
Klarna er også ansvarlig for alle purregebyrer og lignende fra Klarna. Dette er ikke noe vi i Trend Galleri er ansvarlige for.